ЇНЬ І ЯН: ТИПАЖІ ЗА ДЕВІДОМ КІББІ

27 / 03 / 2020

ЇНЬ І ЯН: ТИПАЖІ ЗА ДЕВІДОМ КІББІ ТА ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ В КОСМЕТОЛОГІЇ

Владлена АВЕРІНА,

дерматовенеролог, косметолог, лікар вищої категорії, президент Асоціації естетичної гінекології і андрології,

науковий директор та організатор циклу конференцій «Портрет

складного пацієнта», член Ради експертів естетичної медицини України,

член Наукового комітету Euromedicom, міжнародний спікер компанії

Galderma (Україна)

 

Морфотипи старіння й підхід до корекції відповідно до класифікації морфотипів протягом останніх 5 років досить часто використовують в естетичній медицині. Типажі за Кіббі також широко відомі стилістам. У цій статті буде описано новий холістичний підхід до корекції з погляду переважання їнь або ян в образі.

У «Книзі змін» («Ї цзин») їнь і ян служили для вираження світлого й темного, твердого й м’якого. У процесі розвитку китайської філософії їнь і ян дедалі більше символізували взаємодію крайніх протилежностей: світла і темряви, дня і ночі, сонця і місяця, неба і землі, спеки і холоду, позитивного і негативного, парного і непарного тощо. Спочатку їнь «означало «північний, тіньовий», а ян — «південний, сонячний схил гори». Пізніше їнь сприймали як негативний, холодний, темний і жіночий, а ян — як позитивний, світлий, теплий і чоловічий початок. Тож мета існування — баланс і гармонія протилежностей.

СИСТЕМА ТИПАЖІВ ЗА ДЕВІДОМ КІББІ

На початку вісімдесятих років стиліст з Нью-Йорка Девід Кіббі запропонував систему пошуку індивідуального стилю через зіставлення балансу їнь і ян в лініях тіла, інакше кажучи, прояви незграбних та округлих ліній у зовнішності.

Кіббі став одним з перших, говорячи сучасною мовою, персональних стилістів, іміджмейкером, модним консультантом і персональним шопером. 1982 року вийшла у світ його книжка «Метаморфози», у якій автор заклав ідею перетворення, створивши відому й застосовувану досі систему типування зовнішності. Девід Кіббі вивчив зовнішність великої кількості жінок і помітив, що багато «піддослідних» дуже схожі за типом фігури, рисами обличчя й будовою кісток. Згрупувавши одержані параметри, він дійшов висновку, що зовнішність кожної жінки — це певне співвідношення їнь і ян. Їнь за Кіббі — це м’які риси обличчя, короткі кістки, маленький зріст, пишна фігура з вираженою талією, схильність до повноти; ян за Кіббі — це строга геометрія та незграбність, точені вилиці, вузькі губи, високий зріст, довгі худі кінцівки, струнка фігура.

Кіббі виділив 5 базових типажів:

  • Dramatic — чистий ян.
  • Romantic — чистий їнь.
  • Classic — повне гармонійне змішання їнь і ян.
  • Natural — взаємовигідний союз з розпізнаваними їнь- і ян-характеристиками.
  • Gamine — зіткнення їнь і ян із збереженням контрастів.

Ознаки, за якими відносять зовнішність до того чи іншого типажу, такі:

1) риси обличчя (великі чи дрібні, різкі чи округлі, симетричні);

2) розмір кінцівок (долоні, ступні);

3) пропорції тіла (вираженість талії, груди, стегна, довжина ніг);

4) зріст;

5) структура волосся.

Так і народжується зовнішність: чистий їнь, чистий ян або їх комбінації, що згладжують явні контрасти. Кожен з п’яти типажів має ще пом’якшену (Soft) і яскраву (Flamboyant) версію. Як наслідок виходить 13 образів.

ХАРАКТЕРИСТИКА ТИПІВ ЗОВНІШНОСТІ

Dramatic — максимальний вияв ян, у якому переважає чоловіча енергія. Пряма статура, загострені плечі, підтягнуті стегна. Яскраво виражені прямі й вузькі риси обличчя (маленькі очі, тонкі губи, гострий ніс і підборіддя, високі вилиці й запалі щоки). Часто бувають великі долоні й досить довгі ноги. Ріст від середнього і вище. Талія не чітко позначена, живіт плаский. Жорстка структура волосся (гладке й пряме або жорстке кучеряве). Образ «царської леді», різкої, ініціативної, харизматичної максимально підходить цьому типажу.

Приклади — Тільда ​​Світон, Кейт Бланшетт (фото 1). Цей тип має м’якшу версію Soft Dramatic з вибірковим впливом їнь: ефектні й дуже виразні риси обличчя (великі очі, повні губи). Приклад — Ірина Шейк.

 

Romantic — максимальний вияв їнь, у якому переважає жіноча енергія. Будова тіла м’яка, жіночна: широкі стегна, похилені плечі, повні риси обличчя (великі очі, повні губи, м’які й злегка повні ніс і підборіддя, округлі щоки). Чітко позначена лінія талії. Долоні й стопи маленькі, але можуть бути трохи широкими. Верхня частина рук і ніг м’які. Зріст середній або менше. Структура волосся м’яка, може бути порувата. Волосся легко завивається або гладке й тонке. Шкіра ніжна. Типаж дуже емоційний, вразливий, чуйний та артистичний, як образ «таємничої феї».

Приклади типажу — Мерилін Монро, Скарлетт Йоханссон (фото 2). У цього типажу є Theatrical Romantic з вибірковим впливом ян: риси обличчя округлі й трохи різкі (приклад — Меган Фокс).

Classic — абсолютний баланс між їнь і ян. Рівномірна тілобудова. Правильні, однаково розміщені риси обличчя. Урівноважений і збалансований типаж середнього зросту, іноді трохи вищий. Долоні й стопи злегка видовжені. Структура волосся м’яка, але щільна (пряме, хвилясте або трохи кучеряве). Образ «витонченої леді» — вона аристократична, елегантна, стримана. Приклади — Шерон Стоун, Ґрейс Келлі (фото 3).

Dramatic Classic — це Classic з невеликим виявом типажу Dramatic, збалансований типаж із впливом ян: трохи загострені, незграбні або квадратні контури обличчя. Приклад — Демі Мур. Soft Classic — це збалансований типаж, Classic з максимально вираженим типажем Romantic. Округлі ніжні риси обличчя й м’які форми поєднуються з витонченою будовою тіла. Контури обличчя маленькі й трохи широкі (ніс, вилиці, підборіддя). Приклад — Маріон Котіяр.

 

Natural — помірний ян. Різкість типажу Dramatic і баланс типажу Classic. Пряма й злегка м’язиста статура, широкі плечі. Риси обличчя великі, але округлі. Долоні й стопи можуть бути як середні, так і трохи великі й квадратні. Зріст варіюється від середнього до високого. Злегка позначена лінія талії та досить прямі стегна. Структура волосся можлива будь-яка, але найчастіше від помірної товщини до товстої. Образ «дівчини із сусіднього двору», яка надійна, наполеглива, відповідальна й приваблива.

Приклад — Дженніфер Еністон (фото 4).

Девід Кіббі вивчив зовнішність великої кількості жінок і помітив, що багато «піддослідних» дуже схожі за типом фігури, рисами обличчям й будовою кісток. Згрупувавши одержані параметри, він дійшов висновку, що зовнішність кожної жінки — це певне співвідношення їнь і ян.

Flamboyant Natural — значний ян із плавними лініями. Це типаж Natural з вираженим впливом типажу Dramatic. Тілобудова пряма, м’язиста, іноді широка. Риси обличчя великі й виразні. Приклад — Сара Джессіка Паркер.

Soft Natural — м’який ян з вираженим впливом їнь. Це типаж Natural з виявом типажу Romantic. Статура м’яка, схильна до пишності й жіночності. Риси обличчя м’які та трохи округлі. Приклад — Дженніфер Лоуренс.

Gamine — поєднання протилежностей. Gamine в ​​рівних частинах складається з їнь і ян. Тілобудова пряма, із жилястою мускулатурою та вузькими плечима. Жінка-дитина. Риси обличчя повні, великі очі, акуратний рот, округлі щоки. Дуже рухлива міміка. Талія слабо позначена. Руки й ноги видовжені. Зріст від мініатюрного до середнього. Волосся часто тонке й шовковисте. Образ «пустотливої ​​дівчинки», яка вельми допитлива, активна, грайлива. Приклади — Наталі Портман, Одрі Тоту.

Flamboyant Gamine — поєднання протилежностей з додатковим ян. Це типаж Gamine з впливом типажу Dramatic: злегка велике обличчя з округлими рисами. Зовнішність незвичайна і така, що запам’ятовується. Приклад — Леді Гага.

Soft Gamine — поєднання протилежностей з додатковим їнь. Це типаж Gamine з вираженим впливом типажу Romantic. Риси обличчя округлі, м’які, як лялькові. Приклад — Різ Візерспун. Для ліпшого розуміння концепції подаємо візуалізацію двох протилежних образів — Dramatic (ян) і Romantic (їнь). Тільда ​​Свінтон, Кіра Найтлі — типові «янські» представниці. У їхніх рисах обличчя можна простежити чіткі лінії й гострі кути: різкі та яскраво виражені лицеві кістки (гострий ніс, вилиці, підборіддя), запалі щоки, прямі тонкі губи. У статурі — це жиляста, вузька спина, руки, ноги та фігура загалом, квадратні плечі. Типовими «їньськими» представницями є Мерилін Монро та Адель. У їхньому обличчі переважають плавні й м’які лінії: округлі та повні риси обличчя, пухкі губи й щоки, великі очі, погано виражені лицеві кістки. Фігура гармонійно широка, усі лінії фігури плавні й м’які, об’ємні груди і стегна, добре промальована талія, пишні руки та ноги.

OK

Авторизація

Відновити пароль